Koordinace svateb

Pro snoubence je jistě velmi důležité mít vše na svou svatbu perfektní. Přípravám důležitých věcí, jako je výběr místa, fotografa, šatů, hudby, prostě budete muset dát potřebný čas a pečlivě vybírat. Pak jsou věci, které až tak důležité nejsou a nemá proto smysl nad jejich výběrem trávit hodiny u internetu a porovnávat kvalitu s cenou. Máme na mysli například dárečky pro svatební hosty, jestli myrthu s mašličkou nebo jen mašličky, atd. Toto jsou drobnosti, nad kterými se většina snoubenců při výběru „zasekne“ na dlouhou dobu a když slýcháváme hodnocení toho, co bylo na jejich svatbě opravdu důležité, jsou to právě místo, zábava, jídlo, příjemná atmosféra, kterou dotvářejí pozvaní hosté ale i DJ, kapela nebo moderátor. Většina nevěst chce mít pěknou svatební tabuli a mimo květin vybírají, jaký odstín organzy by byl ten nejvhodnější, jestli dát na stůl svíčky, kamínky, peříčka, atd. Toto vše můžete přenechat zkušené dekoratérce a floristce v jedné osobě, aby se o vše postarala. Vy můžete jen dodat fotku z internetu, jaké aranžmá se Vám líbí a nechat povolané, aby to zajistili.

Málokterá nevěsta má ráno čas na zdobení stolu, ani bych to nedoporučovala. Nevěsty jsou vyčerpané, myslí na moc věcí a nesoustředí se na to, aby si svůj velký den se svým nastávajícím opravdu užily. Nemluvě o tom, že v ten den nic nejedí, jaké měly se zajišťováním hrozné nervy. Nevěsta se vyspat do růžova, nasnídat se, nechat se učesat, nalíčit a odvézt na místo obřadu. Na jiné přípravy ráno prostě není vůbec čas.

V rámci ušetření pár penízků mají nevěsty také ve zvyku rozdělit úkoly mezi svatebčany. Oni jsou většinou ochotní pomoci, ale uvědomíte-li si, že i Váš host na svatbě, byť je to blízký přítel, kamarád či známý, si chtějí Váš den užít, není proto vhodné je takto do příprav zapojovat. Navíc, pokud to nezvládnou podle Vašich představ, může vzniknout nepříjemná atmosféra.

Pokud chcete ušetřit maximum času při přípravách a věnovat se svým zájmům, najměte si koordinátorku svatby. Ta Vám nejlépe poradí, jak vše efektivně zajistit, kde ušetřit a kde naopak upřednostnit kvalitu před trochu vyšší cenou. Koordinátorky již mají databázi prověřených dodavatelů, s nimiž spolupracují, a proto se Vám vždy budou snažit doporučit jen to nejlepší pro Vás s ohledem na Váš rozpočet.

Koordinátorka je tu pro Vás a měla by udělat vše podle Vašich představ, abyste byli spokojeni. Dobrá koordinátorka by se Vám ale také měla nevhodný produkt či službu pokusit vymluvit nebo alespoň upozornit na špatnou zkušenost, kterou již s daným produktem/službou měla.

A jak koordinátorku vlastně vybrat? Nejdůležitějšími ukazateli jsou sympatie, vstřícnost a porozumění. Nejlépe se vybírá na svatebních veletrzích, kde máte možnost si s koordinátorkami popovídat a pak se rozhodnout. Opět lidé hodně dávají na dobré osobní doporučení. Pokud se však nechystáte na veletrh, ani nemáte doporučení, koukněte na internet a hledejte. Určitě doporučujeme osobní setkání.

Koordinátorka by se měla stát na čas Vaší kamarádkou, která bude u zkoušení šatů a dalších důležitých momentů. Měla by pro Vás najít místo na obřad a hostinu, informovat Vás o formalitách, které budete muset zařídit, doporučit dodavatele a služby tak, aby Váš vysněný den byl nezapomenutelný.

Samotná koordinace svatebního dne je sice náročná, ale pokud je vše zajištěné dobře, koordinátorka na svatbě může jen přihlížet a řešit případné krizové situace, ke kterým i přes velkou snahu bohužel někdy dochází. Jednoduše by neměla být rušivým elementem, spíše takovou aktivní zálohou.

Věřte nám, že když si najmete koordinátorku, neprohloupíte a po svatbě nebudete říkat: „Že já jsem to nenechala všechno na ní, nemusela jsem se tolik nervovat a ztratit tolik času.“


Hledáte dodavatele na svatbu? S námi získáte až 10% z rozpočtu svatby zpět









Články na téma Koordinace svateb